made in israel: שיטה חדשה הביאה לגידול ביבולי החקלאים באתיופיה

שלמה ריזל 4 Comment on made in israel: שיטה חדשה הביאה לגידול ביבולי החקלאים באתיופיה

שיטה שפותחה על ידי ישראלים באתיופיה הביאה לגידול רב בחקלאות המקומית • "פוטנציאל עצום"

ראש הממשלה בביקורו באתיופיה צילום: קובי גדעון, לע"מ
7:43
30.04.24
איתי גדסי No Comments on ניצלנו מחורבן: המסר של מרן הגר"י יוסף וההצעה לישיבות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרויקט ישראלי התנדבותי להפחתת הרעב בעולם שבו נטלו חלק 100 ישראלים, הצליח להביא לגידול של פי 5 ביבול של חקלאים באתיופיה וזאת באמצעות שימוש בזרעים. בפרויקט השתתפו עד כה כ-500 חקלאים משלושה מחוזות באתיופיה והם הצליחו בעזרתו להכפיל את הכנסתם השנתית, לצאת ממעגל העוני ולשפר את מצב התזונה של בני משפחותיהם וסביבתם.

במסגרת הפרויקט, שמובילה עמותת פייר פלאנט יחד עם חברות הזרעים המובילות בעולם, קק"ל, מש"ב וממשלת הולנד, נבחנים עשרות זני ירקות איכותיים מישראל ומכל העולם כדי לבחור את הזנים המתאימים לחקלאי אתיופיה מבחינת האקלים ושיטות הגידול. החקלאים המקומיים מקבלים הדרכה מאנשי המקצוע של עמותת פייר פלאנט וממתנדבים שמלווים אותם בתהליך גידול הזנים המצטיינים, כשהמטרה היא שבסוף תקופת ההדרכה ולאחר הסיוע הראשוני שקיבלו הם יוכלו להמשיך להתפתח בכוחות עצמם בעזרת גישה לזרעים, הידע וההכנסות שצברו.

בעקבות ההצלחה נערכו כנס ומפגש של ד"ר שושן הרן, מייסדת עמותת פייר פלאנט שמנהלת את הפרויקט ודפנה רגב מקבוצת א.ב מתכננים שמתכננת פרויקטים חקלאיים ברחבי העולם יחד עם 250 חקלאים ויזמים שמבקשים להרחיב את הפעילות למחוזות נוספים באתיופיה ולמדינות השכנות טנזניה ואוגנדה. בשיחות עם חקלאים הם הביעו את שביעות רצונם מהפרויקט ומהעזרה הישראלית יוצאת הדופן.

לדברי דפנה רגב, הפרויקט שהוכח כהצלחה הוא בעל פוטנציאל עצום להתרחבות וצפוי להגיע לרבים נוספים. לממשלת אתיופיה ולגופים הבינלאומיים יש תקציבים המיועדים לפיתוח החקלאות בעולם הרעב. המתכונת של הפרויקט אינה יוצרת תלות ומאפשרת לחקלאי לעמוד על רגליו העצמאיות ולהרחיב משמעותית את היקפי הכנסתו תוך זמן לא רב.



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    ומה הקשר לתמונה אולי תביאו את התמונה של המכבי אש שמה או את סוג הנעל שלהם

  2. 2

    שיטה חדשה? מה חדש בתחום הזרעים?

  3. 1

    מה זאת אומרת שיטה חדשה? זרעים זה חדש?